Απόσπασματα από το ΑΦΙΕΡΩΜΑ του περιοδικού «ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ» μηνός ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2006 σελ. 78 σχετικά με την εξάπλωση των νέων επιχειρηματικών μοντέλων πωλήσεων «απευθείας στον πελάτη» «πώλησης μέσω Internet» με τη μορφή των η-διαμεσολαβητών, όπως τα ταξιδιωτικά portal.
«ΟΝ LINE ΠΩΛΗΣΕΙΣ» : … «Η συγκέντρωση μεγαλύτερου αριθμού ταξιδιωτικών κρατήσεων μέσω διαδικτύου επιτεύχθηκε έπειτα από διάφορες συνθήκες και κατακτήσεις του νέου μέσου επικοινωνίας. Σύμφωνα με τις έρευνες, ωστόσο, παρά τον ανταγωνισμό στην αγορά, κανένας δεν έχει κατορθώσει ακόμα να ορίσει τα θέματα πίστης και αποδοτικότητας στα ταξίδια μέσω internet. Οι χρήστες δε του διαδικτύου, αν και «ψάχνουν» πολύ, δεν έχουν ακόμη εξοικειωθεί με την απ’ ευθείας αγορά προϊόντων. Έτσι, εκτιμά πως μόλις το 26% των καταναλωτών έχουν απολαύσει πραγματικά, μια αγορά… ιστού»…
Οι μελέτες που πραγματοποίησε το eBusiness Watch στον τουριστικό κλάδο επιβεβαίωσαν ότι η μεγάλη πλειονότητα (πάνω από το 75%) των πελατών αναζητούν στο Internet εναλλακτικές επιλογές προτού επισκεφθούν ένα τουριστικό προορισμό. Καθώς οι διαδικτυακοί τόποι έχουν ήδη καταστεί ενεργό εργαλείο προώθησης για μεγάλο αριθμό τουριστικών επιχειρήσεων, το επόμενο βήμα που οι περισσότερες από αυτές πρέπει να κάνουν είναι η μετατροπή του διαδικτυακού των τόπου σε κανάλι πωλήσεων.
ΙΣΤΟΧΩΡΟΙ: ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ: Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τα τελευταία τρία χρόνια και οι «on line» ταξιδιωτικές κρατήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο και όπως εκτιμάται, οι ευρωπαϊκές ταξιδιωτικές κρατήσεις μέσω διαδικτύου μπορούν να αυξηθούν κατά 6 ή 6,5 δισεκατομμύρια ετησίως ύστερα από το 2006. Το 2005, η κατανομή της αγοράς μέσω διαδικτύου κατανεμήθηκε ως εξής: Αεροπορικά εισιτήρια 56%, Ξενοδοχεία 16%, Οργανωμένες ξεναγήσεις 16%. Σιδηροδρομικά εισιτήρια 10%, Ενοικίαση αυτοκινήτων 2%. Από το 2004 ως το 2005 οι ταξιδιωτικές κρατήσεις μέσω διαδικτύου, αυξήθηκαν κατά τουλάχιστον 34% και έφτασαν τα 25,2 δισεκατομμύρια στην ευρωπαϊκή αγορά το 2005 – ή 10,3% της αγοράς (επάνω από 18,9 δισεκατομμύρια ή 7,9% το 2004), σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2006. Υπάρχει μια περαιτέρω αύξηση 25% κατά τη διάρκεια του 2006 που φτάνει τα 31,5 δισεκατομμύρια, η οποία αναμένεται να φτάσει το 12,6% της αγοράς. Το Ηνωμένο Βασίλειο κατέλαβε την πρώτη θέση με 20%. Οι κρατήσεις αυτές στην ευρωπαϊκή αγορά πραγματοποιήθηκαν είτε με άμεσους πωλητές 66% είτε με μεσάζοντες 34%».
ΒΡΕΤΑΝΙΑ: ΕΝΑΣ ΣΤΟΥΣ ΔΥΟ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΜΕ ΙΝΤERNET. Aπό έρευνα της IPK International που δημοσιοποιήθηκε στο πλαίσιο του World Travel Market 2006 στο Λονδίνο, ένας στους δύο Βρετανούς που ταξιδεύει στο εξωτερικό, πραγματοποιεί την κράτησή του, για όλο το ταξίδι του ή για μέρος αυτού, μέσω του Internet. Το ποσοστό αυτό είναι διπλάσιο από αυτό άλλων μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών όπως πχ της Γερμανίας (27%)
ΕΛΛΑΔΑ: Σύμφωνα με έρευνα της Εurobank σε ένα δείγμα 6.500 περίπου νοικοκυριών, περίπου ένα στα δύο νοικοκυριά στην Ελλάδα ταξιδεύει εντός και εκτός της χώρας μας για τουρισμό αναψυχή…. Η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστικών ταξιδιών αφορά εσωτερικό τουρισμό (88%). Το ποσοστό αυτό βρίσκεται πολύ κοντά στις μετρήσεις της Eurostat σύμφωνα με την οποία το 90,2% των Ελλήνων προτιμούν διακοπές στο εσωτερικό της χώρας… Όσο για το που ταξιδεύουν οι Έλληνες η ίδια έρευνα έδειξε Νομό Αττικής, Βόρεια Ελλάδα, Κεντρική Ελλάδα, νησιά Αιγαίου – Κρήτη… (Σημείωση: Η έρευνα δεν αφορά τους τρόπους κρατήσεων)
Η πρόκληση λοιπόν βρίσκεται «επί θύραις»…
No comments:
Post a Comment