Acropolis 26-3-2021 |
Ένας ιστορικός Περίπατος
Η Ακρόπολις (in english) (θα) συγκινεί, (θα) ενθουσιάζει, (θα) διαπαιδαγωγεί, (θα) μελετάται, (θα) εμπορευματοποιείται από την τοπική και την παγκόσμια πριν_κινούμενη και μετά_κινούμενη κοινότητα…
ΑΜΗΝ!
Η Ακρόπολις (en français) αποτέλεσε την αιχμή του δόρατος της αγάπης και του μίσους εχθρών τε και φίλων του πνεύματος της Ελλάδος. Η ιστορία των Αθηνών, με ή χωρίς εμπόδια ούτως κυλά στην αιώνια διαδρομή της. Ο Διονύσιος Σολωμός (1898-1857) συνομιλεί με αυτήν μέσω της φύσης και της τέχνης και της χαρίζει το απόφθεγμα : «Η τέχνη σιωπηλή λατρεύει την φύση και τούτη ως ανταμοιβή της μακρινής αγάπης βάλθηκε γυμνή να χορεύει μπροστά της». Ο Δ.Σολωμός ίσως βλέπει ως μακρινή γυμνή αγάπη τον ιστορικό βράχο της Ακρόπολης.. Και ο Δημήτρης Πικιώνης (1887-1968) παίρνει μια φωτισμένη εντολή από την πολιτεία, και πλακοστρώνει τη πρόσβαση προς την «μακρινή γυμνή αγάπη» (Ακρόπολη) από τα ίδια μολυβδόχροα υλικά του βράχου...
ΑΜΗΝ!
Το βλέμμα (μου) να σβα(ρ)νάρει (σκανάρει) πέτρες, πετραδάκια, μάρμαρα, βαθμίδες, διαδρόμους, αψίδες, κίονες και κιονόκρανα, εμβάσεις και παρεμβάσεις, στροφές και καταστροφές, ίχνη, τεκμήρια ληστειών, λείψανα, επιγραφές, ενημερωτικά πινάκια, μνημεία, απομεινάρια, ναούς, πρόναους κλπ. Ω! το θαύμα! ‘Όλα γίνονται μια εικόνα που την είπανε «Ακρόπολη» άκρα της ιστορίας αγάπη!...
ΑΜΗΝ!
Σήμερα 26.03.2021 είναι μία μέρα μετά την διακοσιοστή επέτειο της επανάστασης των ελλήνων ραγιάδων, των «φωτιστών» υπόδουλων και της διασποράς. Των τότε ανέργων Ελλήνων αλλά ακόμη πάμπλουτων θαλασσοπόρων, κομματιών της βαλκανικής ελίτ και των ευρωπαίων συμφεροντολόγων και ελλήνων εκπροσώπων τους και τον «επαναστατικό «εταιρισμό» εναντίον των κοτζαμπάσηδων και του Οθωμανικού απαρχαιωμένου Δεσποτισμού.. Ίσως από το άκρο αυτό να είναι πιο ευδιάκριτη και καθαρή η ιστορία κάτω από τις νεό_κουρτίνες σκίασης και τα νεό_κούφια λόγια τα περαστικά..
ΑΜΗΝ!
Δείτε φωτογραφικές (μου) υποκειμενικές εντυπώσεις: Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΜΝΗΜΕΙΟ. Σαν ύλη διαχρονικά υφίσταται κομψές ή άκομψες, ορθώσεις, επανορθώσεις, στυλώσεις, υποστυλώσεις, αναστηλώσεις, στρώσεις και επιστρώσεις, φθορές, συμπληρώσεις, βελτιώσεις (όπως πολλά μνημεία της ελληνικής επικράτειας) χάριν της επισκεψιμότητας, φωτογραφισημότητας, φωταγωγημότητας, της θεραπευτικότητας κλπ. Σαν πνεύμα όμως μεταδίδει καλοσύνη, φωτισμό, αισιοδοξία και πυκνά άθραυστα ιδεολογικοπολιτικά μηνύματα (*) δια μέσου των αιώνων..
ΑΜΗΝ!
RxR/26-03-2021
Δείτε εδώ σχετικό λυρικό πόνημα για την Ακρόπολη στις 13-03-2019
https://roumeliotis.blogspot.com/2018/09/foreigners-welcome-athens-acropolis.html#more
https://hasph.blogspot.com/2019/06/athens-myth_10.html
(*) Στοιχεία από Λουίτζι Μπέσκι: Η Ζωφόρος του Παρθενώνα
Η Ακρόπολις (in english) (θα) συγκινεί, (θα) ενθουσιάζει, (θα) διαπαιδαγωγεί, (θα) μελετάται, (θα) εμπορευματοποιείται από την τοπική και την παγκόσμια πριν_κινούμενη και μετά_κινούμενη κοινότητα…
ΑΜΗΝ!
Η Ακρόπολις (en français) αποτέλεσε την αιχμή του δόρατος της αγάπης και του μίσους εχθρών τε και φίλων του πνεύματος της Ελλάδος. Η ιστορία των Αθηνών, με ή χωρίς εμπόδια ούτως κυλά στην αιώνια διαδρομή της. Ο Διονύσιος Σολωμός (1898-1857) συνομιλεί με αυτήν μέσω της φύσης και της τέχνης και της χαρίζει το απόφθεγμα : «Η τέχνη σιωπηλή λατρεύει την φύση και τούτη ως ανταμοιβή της μακρινής αγάπης βάλθηκε γυμνή να χορεύει μπροστά της». Ο Δ.Σολωμός ίσως βλέπει ως μακρινή γυμνή αγάπη τον ιστορικό βράχο της Ακρόπολης.. Και ο Δημήτρης Πικιώνης (1887-1968) παίρνει μια φωτισμένη εντολή από την πολιτεία, και πλακοστρώνει τη πρόσβαση προς την «μακρινή γυμνή αγάπη» (Ακρόπολη) από τα ίδια μολυβδόχροα υλικά του βράχου...
ΑΜΗΝ!
Το βλέμμα (μου) να σβα(ρ)νάρει (σκανάρει) πέτρες, πετραδάκια, μάρμαρα, βαθμίδες, διαδρόμους, αψίδες, κίονες και κιονόκρανα, εμβάσεις και παρεμβάσεις, στροφές και καταστροφές, ίχνη, τεκμήρια ληστειών, λείψανα, επιγραφές, ενημερωτικά πινάκια, μνημεία, απομεινάρια, ναούς, πρόναους κλπ. Ω! το θαύμα! ‘Όλα γίνονται μια εικόνα που την είπανε «Ακρόπολη» άκρα της ιστορίας αγάπη!...
ΑΜΗΝ!
Σήμερα 26.03.2021 είναι μία μέρα μετά την διακοσιοστή επέτειο της επανάστασης των ελλήνων ραγιάδων, των «φωτιστών» υπόδουλων και της διασποράς. Των τότε ανέργων Ελλήνων αλλά ακόμη πάμπλουτων θαλασσοπόρων, κομματιών της βαλκανικής ελίτ και των ευρωπαίων συμφεροντολόγων και ελλήνων εκπροσώπων τους και τον «επαναστατικό «εταιρισμό» εναντίον των κοτζαμπάσηδων και του Οθωμανικού απαρχαιωμένου Δεσποτισμού.. Ίσως από το άκρο αυτό να είναι πιο ευδιάκριτη και καθαρή η ιστορία κάτω από τις νεό_κουρτίνες σκίασης και τα νεό_κούφια λόγια τα περαστικά..
ΑΜΗΝ!
Δείτε φωτογραφικές (μου) υποκειμενικές εντυπώσεις: Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΜΝΗΜΕΙΟ. Σαν ύλη διαχρονικά υφίσταται κομψές ή άκομψες, ορθώσεις, επανορθώσεις, στυλώσεις, υποστυλώσεις, αναστηλώσεις, στρώσεις και επιστρώσεις, φθορές, συμπληρώσεις, βελτιώσεις (όπως πολλά μνημεία της ελληνικής επικράτειας) χάριν της επισκεψιμότητας, φωτογραφισημότητας, φωταγωγημότητας, της θεραπευτικότητας κλπ. Σαν πνεύμα όμως μεταδίδει καλοσύνη, φωτισμό, αισιοδοξία και πυκνά άθραυστα ιδεολογικοπολιτικά μηνύματα (*) δια μέσου των αιώνων..
ΑΜΗΝ!
RxR/26-03-2021
Δείτε εδώ σχετικό λυρικό πόνημα για την Ακρόπολη στις 13-03-2019
https://roumeliotis.blogspot.com/2018/09/foreigners-welcome-athens-acropolis.html#more
https://hasph.blogspot.com/2019/06/athens-myth_10.html
(*) Στοιχεία από Λουίτζι Μπέσκι: Η Ζωφόρος του Παρθενώνα
Ένας λυρικός περίπατος
Στης Ακρόπολης τα πεδία
φως, αγάπη και μαγεία
η ιστορία γυμνή παρουσία
στα περήφανα μνημεία...
ΑΜΗΝ!
Πληγωμένα κιονόκρανα
Πέτρες μάρμαρα και ιστορία
Παρακείμενα προσμένουν
Να γράψουν νέα ελεγεία...
ΑΜΗΝ!
Παρθενώνας ανάθημα, χρυσός και κυριαρχία
Ζωφόρος, παράδοση και δημοκρατία (*)
Ανάγλυφα, Καρυάτιδες, επανένωση ζητάνε με μανία
και ηχηρή κωφών «καρόλων» αφωνία.. .
ΑΜΗΝ!
Περικλής με Ικτίνο και Φειδία
Στάση κάναν στην Ιστορία
Με ιππείς, χιτώνες και εμβάδες (*)
Με μυαλό και όχι σε ξένους τεμενάδες!
ΑΜΗΝ!
Στο ακρόπρωρο ο Γλέζος σημαία πάλι ανεμίζει
σε Ευρωθάλαμο όνομα ελευθερίας πρότυπο χαρίζει.
Ελλάδα πρόσεξε! κάποιος τ' ασημικά σου ύποπτα γυαλίζει!
RxR/26-03-2021
Συνέχεια με φωτογραφίες : παρακάτω:
No comments:
Post a Comment